"כל חבלה מגדר מטופלת כאילו זה האירוע החמור ביותר"

קובי פינקלר No Comments on "כל חבלה מגדר מטופלת כאילו זה האירוע החמור ביותר"

בשבוע שעבר תרגלו באוגדה תרגיל רחב היקף שכלל ירי ופצועים על רכב שנסע באחד הצירים ובמקביל חדירה של מחבל לאחד היישובים כאשר הוא מבצע פיגוע דקירה ונמלט • בינתיים, כמות כח האדם ירדה בשליש והמשימות מנגד לא ירדו כלל

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"השנה האחרונה היתה השנה השקטה ביותר מבחינת אירועי טרור" אומר גורם ביטחוני באוגדת יהודה ושומרון ומוסיף "אנחנו נלחמים על כל אבן. כל יידוי אבנים, כל השלכת בקבוק תבערה או חבלה בגדר, מטופלת כאילו זה האירוע החמור ביותר והתוצאה נראית בשטח".

סיור בגזרת חטיבת אפרים, החולשת על שטח של 140 ק"מ גדר מגלה את האיום החמור ביותר שאיתו מתמודדים כוחות הביטחון בשנה ובחודשים האחרונים ביתר שאת והוא איום הירי מכל סוגי הנשקים.

"קלות הירי הפכה להיות משמעותית בתקופה האחרונה" קובע קצין בגיזרה "יש הרבה נשק בידי ארגוני הטרור השונים. נכון שחלקו הגדול הוא נשק מאולתר שהוא פחות קטלני ופחות מדוייק אם הוא נורה ממרחק. אבל נשק הוא נשק, ולכן אנחנו פועלים בכל החזיתות. זו מערכה שלימה הכוללת טיפול במחרטות, ביצרנים, במעבירי הכסף,בתשתית ובעצם בכל גוף או אדם שהוא" אומר הקצין.

אחת הבעיות שעימן מתמודדים בצה"ל, היא חלוקת הגזרות השונות בין צה"ל לבין מג"ב (שפלוגות שלו מתגברות את החיילים הסדירים). לא תמיד ברור מי האחראי וישנן לא מעט אזורים שהם גם באחריות כח זה וגם כח זה.

רק בשבוע שעבר תרגלו באוגדה תרגיל רחב היקף שכלל ירי ופצועים על רכב שנסע באחד הצירים ובמקביל חדירה של מחבל לאחד היישובים כאשר הוא מבצע פיגוע דקירה ונמלט. "כך יכולנו לתרגל את הכוחות ולהבין בעצם מי מטפל בכל נושא,כולל מהירות התגובה, הגעה לפצועים ונסיון להבין מי עומד מאחורי הפיגועים" מסבירים בצבא.

נושא נוסף שצה"ל מתמודד עימו הוא כמות כח האדם שעומדת לרשותו. מבדיקה שערכתי ( ק.פ.) מתברר, כי כמות כח האדם ירדה בשליש והמשימות מנגד לא ירדו כלל. "אתה צודק" אומר לי קצין בגיזרה "אנחנו מותחים את החבל במיומנות, בהכלה ובשום שכל. עובדה שבשטח זה עובד". ברור לכל כי כח אדם הוא מפתח לכל הצלחה. שיקחו זאת בצה"ל ובמערכת הביטחון, בחשבון.



0 תגובות